Wyróżniają się bardzo wysoką przylepnością i szybki twardnieniem, dzięki czemu nawierzchnia jest gotowa do użytku natychmiast po jej naprawie. Aplikuje się bezpośrednio z pojemnika i rozprowadza pędzlem lub gumową pacą tak, by na nawierzchni nie pozostawała warstwa. Temperatura powierzchni uszczelnianej nie powinna być niższa niż 5° C.

Szczegółowe zalecenia stosowania mieszanki (https://bitumer.pl/asfalt-na-zimno-zastosowanie-i-wytrzymalosc/ )dołączamy do produktu. Jak można zauważyć, wymienione prace, związane są z naprawą punktową. Ponieważ takie właśnie jest przeznaczenie asfaltu na zimno – musi on opierać się na trwałej podbudowie. Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb.

Służy do wypełniania ubytków, wybojów jak również przestrzeni wokół płyt lub kanałów oraz przepustów kablowych i dylatacji. Stosowana jest do wyrównywania powierzchni wokół metalowych urządzeń takich jak studzienki czy przejazdy kolejowe, znajdujące się w nawierzchni. Asfalt na zimno można przyrównać wyglądem do zwykłego, tradycyjnego, nieutwardzonego, czarnego asfaltu. Różnica polega na tym że asfalt drogowy tradycyjny nakładany jest na powierzchnie jezdni za pomocą ciężkiego sprzętu. Tradycyjny asfalt drogowy najpierw jest podgrzewany do wysokiej temperatury aby stał się płynny, później wylewany na jezdnię a następnie ugniatany przez walec.

Wydawać się może, że ciężki sprzęt ogrzewający masę bitumiczną i utwardzający nawierzchnię to jedyna metoda pozwalająca na jej profesjonalne położenie. Nic bardziej mylnego – położenie asfaltu na zimno jest jak najbardziej możliwe. Mało tego, często jest to najlepsza metoda z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia. Bitumicznych przy jej użyciu (przygotowana do bezpośredniego zastosowania z opakowania) oraz doskonałą przyczepność do podłoża i wypełnienia ubytków. Nie powinna wymagać stosowania przy remoncie nawierzchni , ciężkiego sprzętu drogowego. Asfalt na zimno można stosować do wypełniania ubytków zarówno w drogach asfaltowych, jak i betonowych.

Asfalt na zimno służy do łatania uszkodzonych oraz niewypełnionych części nawierzchni. Zaleca się aby uszkodzenie nawierzchni takie jak ubytek czy wybój doprowadzić do kształtu prostej bryły np. Prostopadłościanu poprzez obcięcie krawędzi i wyrównanie dna. Kładzenie asfaltu na zimno nie przysporzy problemów nawet amatorom wszelkiego rodzaju budownictwa.

Jeśli ubytek jest głębszy, należy wypełnić go następnymi warstwami również po 5 cm – lecz maksymalna głębokość dziury może wynosić 15 cm. Jeśli ubytek jest głębszy należy wypełnić go innym materiałem o zbliżonych właściwościach do asfaltu na zimno lub np. Mieszanką mineralną o ciągłym uziarnieniu, tak aby uzyskać maksymalną głębokość 15 cm. Utwardzenie warstwy asfaltu ułożonego na zimno następuje wskutek trwałego połączenia się masy bitumicznej z wykorzystanym kruszywem.

Skuteczność naprawy asfaltu na zimno i sama trwałość tej naprawy zależy przede wszystkim od właściwego przygotowania powierzchni oraz od trzymania się kilku podstawowych zasad przed i w trakcie naprawy. Poniżej 6 kroków dzięki którym naprawa będzie skuteczna i trwała. Następnie mieszanka mineralno asfaltowa QPR-S powinna zostać starannie zagęszczona. Można to zrobić ręcznie lub posłużyć się metodą mechaniczną, np. Pomimo prostoty użytkowania warto pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym masa na zimno będzie najskuteczniejsza – https://bitumer.pl/masa-bitumiczna/

Masa asfaltowa na zimno w najtńszych cenach na rynku. Sprawdź setki ofert przygotowanych specjalnie dla Ciebie. Bardzo wydajny, do całorocznych robót dotyczących napraw nawierzchni asfaltowych, z betonu cementowego i z kostek betonowych.